BAWIĆ SIĘ SŁOWEM

BYĆ WIARYGODNYM NA SCENIE
Teatr Oddzielny działający przy MDK przeprowadza od 17 marca systematyczne próby online nowych spektakli. Za koordynację prób odpowiada Dariusz Łętowski. Terminarz prób:
Wtorki – godz.17.00-19.00 – „Mickiewicz vs Słowacki”
Środy – godz.17.00-20.00 – „Jak żyć bez Ciebie, Ojcze”
Piątki – godz.17.00-20.00 – „Grzebień zielony”
Spektakle ww planujemy wystawić w nowych terminach – wrzesień, październik, listopad 2020 roku.
Anna Korczyk

BAWIĆ SIĘ SŁOWEM – Anna Dzierwa Anna Korczyk – zespół AKAD
Poniedziałkowe spotkania online dotyczą:
☀️opracowania spektaklu pt „Dziecko ze smartfonem”
☀️współtworzenia scen, które włączone będą do scenariusza „Dziecko ze smartfonem”
☀️aktorskiego i poprawnego pod względem dykcyjnym wykonania wierszy polskich poetów.( konkurs na najlepszy wykon)
☀️doskonalenia warsztatu aktorskiego- ćwiczenia dykcyjne
☀️tworzenia rysunków ( grupa młodsza) ilustrujących spektakl
*nauka piosenki finałowej
* oglądanie filmików z youtube zamieszczonych przez różne zespoły teatralne (wysyłanie linków) w celu omówienia interpretacji aktorskich
* nabywanie umiejętności dokonywania rzeczowej krytyki
* rozmowy na temat negatywnych skutków nadużywania mediów społecznych i hejtowania
Zajęcia powyższe prowadzone są przez aplikacje whatsApp.

Metody aktywizujące:
Rozmowa kierowana oraz swobodna, poszukująca; problemowe, rozwijanie twórczego myślenia typu: „Burza mózgów”, „Skojarzenia”, myślenie dedukcyjne i indukcyjne”, ćwiczenia praktyczne drama, pantomima, pedagogika zabawy, gry i zabawy integracyjne, aktywność ruchowa.

1 – 2. „Autoprezentacje- poznajemy siebie nawzajem poprzez obserwacje”. Zabawy integrujące uczestników (Pajęczynka, Czy Ania jest dziś z nami itp., Mój autoportret)
3 – 4. Chcę się bawić a nie nudzić” – przygotowanie pomysłów – sposobów na nudę, prezentowanie na arkuszach, próby dyskusji. 
5 – 6. Jestem artystą – muzykowanie z użyciem zarówno konwencjonalnych jak i niekonwencjonalnych przyborów. Zabawy pantomimiczne „ Na śniegu” – ćwiczenia ortofoniczne i fonacyjne. Improwizacje ruchowe do muzyki Vivaldiego – „Cztery pory roku”.
7. Podziwiamy zimowy krajobraz – spacer do parku połączony z obserwacją (zależność pogodowa).
8. „Lubię krzyżówki, łamigłówki …” – prezentacje zabaw logicznych, wybieramy Omnibusa.
9 – 10. „Świat nie stoi w miejscu, lecz ciągle się zmienia, dość jest jeszcze rzeczy do wynalezienia” – interpretacje literacko – plastyczne podanego motta.

PODSUMOWANIE PROGRAMU
Człowiek do człowieka
Przebieg zabawy integracyjnej:
Na hasło “człowiek do człowieka” dzielimy się w pary. Prowadzący mówi teraz np. „noga do nogi”. wtedy osoby w parach dotykają się nogami. Na polecenia: „stopy do stóp”, „ręce do rąk”, „głowa do nosa”, „kolano do brody”, itp. analogicznie wykonują polecenia. Na kolejne hasło „człowiek do człowieka” zmieniają się osoby w parach. Czas zabawy należy ustalić z wyczuciem, aby nie trwała zbyt długo
Iskierka przyjaźni
Mapa człowieka
Ilość uczestników zabawy integracyjnej: do około 7 osób, w przypadku większej liczby osób grupę należy podzielić.
Potrzebne materiały: arkusz szarego papieru (jak największy, po jednym na grupę), markery, kleje, nożyczki, powycinane obrazki z gazet (jak największa ilość, przedstawiające rzeczy, przyrodę, zwierzęta, wycieczki, rodzinę, zawody itp…), taśma klejąca.
Przebieg zabawy integracyjnej:
Dajemy grupie szary papier i markery. Pierwszym zadaniem jest odrysowanie jednej osoby na papierze, najlepiej kiedy ta osoba położy się na nim. Powstaje kontur człowieka. Dajemy grupie obrazki. Ich zadaniem jest wybranie takich obrazków, które ich łączą – wspólne zainteresowania, sposób spędzania czasu wolnego, ulubione potrawy, ilość rodzeństwa, posiadane zwierzęta itp. Wybrane obrazki wklejają w kontur człowieka – tak by powstała postać, która przedstawia wszystko to, co łączy członków grupy. Grupa wiesza arkusz na ścianie i omawia to, co jest dla nich wspólne.

Poszukiwania
Tę zabawę można przeprowadzić zarówno wśród młodszych dzieci, jak i starszych osób, dostosowując rodzaj obrazków
Przebieg zabawy integracyjnej
Uczestnicy dostają kartki i ołówki. Na kartkach każdy pisze swoją cechę wyglądu (wysoki, blond włosy, szare oczy itp.), swoją cechę charakteru (poważny, wesoła, rozkojarzona itp.), swoje zainteresowanie (czytanie, muzyka itp). Następnie uczestnicy składają karteczki i wrzucają je do pudełka. Każdy z uczestników mieszając w pudełku z kartkami losuje jedną z nich. Ważne, aby nie wylosować swojej kartki. W takim wypadku losujemy jeszcze raz.
Zadanie polega na podchodzeniu do każdego z uczestników i przeprowadzeniu rozmowy. Dzięki rozmowie dowiadujemy się o innych uczestnikach jak najwięcej, aby w rezultacie móc znaleźć osobę, która odpowiada cechom zapisanym na naszej kartce.
Zaczarowane kółeczko
Przebieg zabawy integracyjnej
Uczestnik z zasłoniętymi oczami stoi w środku. Pozostali członkowie poruszają się dookoła niego do momentu, kiedy powie on: zaczarowane kółeczko. Wtedy osoba z zasłoniętymi oczami zaczyna poruszać się wśród nieruchomych postaci i dotyka twarzy pierwszego napotkanego uczestnika, zgadując, kto to jest. Jeśli odgadnie, zdejmuje opaskę z oczu. W przeciwnym razie próbuje od nowa.
Podium
Zabawę można przeprowadzić w prawie każdych warunkach. Nie wymaga materiałów. Jedynym wymogiem jest kreatywność i pomysłowość. Idealna podczas nieprzewidzianych wydarzeń (spóźniający się autobus itp.)

Przebieg zabawy integracyjnej
Uczestnicy zabawy integracyjnej siadają w kole (nie jest to konieczne, ważny jest wzajemny kontakt wzrokowy). Każdy z uczestników próbuje znaleźć wspólną cechę łączącą trzy osoby z grupy. Jeśli ktoś taką znajdzie, wywołuje wskazane trzy osoby na środek. Reszta grupy odgaduje jaka to cecha.

VID-20200419-WA0000 (1).mp4

Post Author: MDK